|
צריכת דגים וחומצות שומן אומגה 3 והסיכון למחלת עורקי הלב (CHD) בקרב נשים
ידוע, ממחקרים קודמים, כי צריכה מוגברת של דגים וחומצות שומן אומגה 3 מפחיתה את הסיכון למחלת לב (CHD) בקרב גברים.
המידע על השפעת אומגה 3 על נשים הוא מצומצם.
מטרת המחקר הנוכחי
הייתה לבדוק האם קשר שכזה מתקיים גם בקרב נשים.
במחקר זה, שנערך במשך 16 שנים, נאסף מידע על 84,688 אחיות בתי חולים שהיו, בתחילת המחקר, בריאות ולא סבלו ממחלות לב או מסרטן.
במרוצת המחקר התחוללו בקרב הנבדקות 1513 התקפי לב מהם 484 היו קטלניים.
לאחר נטרול השפעתם של גורמי סיכון שונים, כמו: עישון, גיל ועוד, נמצא כי הסיכון היחסי להתקף לב עמד על 0.79 לאלה שצרכו 1-3 מנות דגים בחודש, 0.71 לאלה שצרכו 1 מנת דגים בשבוע, ו- 0.66 לאלה שצרכו 5 ויותר מנות דגים בשבוע.
ככל שעלתה צריכת חומצות שומן אומגה 3 כך ירד הסיכון להתקפי לב.
מסקנת המחקר הייתה כי נשים שצרכו יותר אומגה 3 היו בעלות סיכון מופחת ללקות בהתקף לב ובמיוחד למוות מהתקף לב.
Fish and Omega-3 Fatty Acid Intake and Risk of Coronary Heart Disease in Women, American Medical Association. Jama, April 10, 2002- Vol. 287 No. 14.
למאמר הבא
חזרה לרשימת המאמרים |